Datum: 5.11.2025 3:45:01 - Stran: TOP Hrvaška
Drastična rast stroškov v hrvaškem hotelirstvu ogroža turistično konkurenčnost
Hrvaška se trenutno sooča z resnim izzivom: stroški v hotelski industriji rastejo hitreje kot v konkurenčnih sredozemskih državah, kar ogroža dobičkonosnost hotelirjev in zmanjšuje investicijski potencial sektorja. Po podatkih Hrvaške turistične zveze in analizi Eurostata so stroški dela na Hrvaškem samo v prvi polovici letošnjega leta poskočili za 11,7 %, medtem ko je povprečje v drugih sredozemskih članicah Evropske unije znašalo 4,2 %. Ta trend traja že od leta 2022, ko so bile stopnje dvomestne vsako leto, medtem ko drugje v regiji rast ni presegala 7,5 %[1].
Tudi cene hrane so na Hrvaškem v zadnjem času narasle za 5 %, kar je skoraj dvakrat hitreje od evropskega povprečja 2,6 %[1]. To pomeni, da so se hoteli prisiljeni soočati z vse višjimi vhodnimi stroški, pri čemer pa cene hotelskih storitev niso sledile tej rasti, saj so rastle počasneje od stroškov. Posledica je, da se izboljšan turistični promet in zasedenost hotelov, tudi z najvišjimi cenami pri hotelih višjih kategorij (4- in 5-zvezdičnih), ne odražata v primerno večji dobičkonosnosti[1].
Direktor Hrvaške turistične zveze Veljko Ostojič‡ opozarja, da zaradi takih trendov pada zanimanje za vlaganja v hotelski sektor, čeprav so prav hoteli ključni za razvoj destinacij, večjo porabo gostov in celoletna delovna mesta. Hrvaška ima le 9,5 % hotelskih kapacitet v strukturi prenočitvenih zmogljivosti, kar je najmanj v Sredozemlju. če država ne spodbudi večjih naložb v hotelirstvo, bo težko sledila konkurenci in krepila svojo vlogo prestižne turistične destinacije[1].
Ta novica izpostavlja globlje strukturne izzive, ki lahko odločajo o prihodnjem razvoju hrvaškega turizma, in bo gotovo vplivala tako na investitorje kot zaposlene v panogi in širšo družbo.