DANES
> Nedelja, 21. december (36)
> Sobota, 20. december (40)
> Petek, 19. december (40)
> Četrtek, 18. december (43)
> Sreda, 17. december (40)
> Torek, 16. december (40)
> Ponedeljek, 15. december (47)
> Nedelja, 14. december (34)
> Sobota, 13. december (39)
> Petek, 12. december (39)
> Zadnjh 30 dni ...
DANES (36) VČERAJ (40) PREDVČERAJŠNJIM (40)

Datum: 21.12.2025 10:34:45 - Stran: Novica dneva
Nov zaplet z edino slovensko potniško ladjo Laho €€“ prepoved vrnitve v domače morje

Najnovejša novica na slovenskih spletnih portalih, ki izstopa kot sveža in še ne obravnavana v prejšnjih pogovorih, je nov zaplet okoli ladje Laho, edine potniške ladje pod slovensko zastavo. Ta primer razkriva dolgotrajne težave v slovenskem pomorstvu, kjer ladja, namenjena za potniški promet, ne more več normalno delovati zaradi regulatornih in pravnih ovir. Po poročanju 24ur.com je ladja Laho že odplula na razrez v puljski ladjedelnico Uljanik, vendar je na predvečer božiča prišlo do nepričakovanega zapleta, ki ji preprečuje vrnitev v slovensko morje. Natančneje, pristojni organi so zavrnili dovoljenje za vrnitev, kar pomeni, da edina ladja s slovensko zastavo ostaja ujeta v tujini in ne more služiti svojemu namenu.

Ta situacija ni nova, saj se zapleti z Laho vlekajo že dlje časa. Ladja je bila prvotno zasnovana za turistične in potniške vožnje po slovenski obali, a zaradi finančnih težav lastnika in kasnejših pravnih sporov z ladjedelnico Uljanik v Pulju ni mogla biti popravljena ali vrnjena. Uljanik, hrvaška ladjedelnica, ki je bankrotirala, je ladjo zadržala kot jamstvo za neplačane račune, kar je privedlo do mednarodnih pravnih postopkov. Slovenske oblasti so poskušale ladjo rešiti, vendar zdajšnji razvoj kaže, da bo morda dokončno razrezana, kar bi Slovenijo pustilo brez edine nacionalne potniške ladje. To ima širše posledice za slovenski turizem, saj obala potrebuje takšna plovila za izlete po Tržaškem zalivu in povezave z mesti kot so Koper, Izola in Piran.

V ozadju so tudi politične razsežnosti: ministrstvo za infrastrukturo in okolje je že večkrat interveniralo, a brez uspeha, kar kritiki pripisujejo neučinkovitosti v pogajanjih s Hrvaško. Zaplet se je zaostril pred božičem, ko je ladja skoraj odplula, a je bila nazadnje ustavljena. Strokovnjaki opozarjajo, da to zmanjšuje slovensko pomorsko prisotnost in odvrača investitorje. Primer Lahoa tako simbolizira večje izzive v slovenskem gospodarstvu, kot so nesposobnost upravljanja državnih premoženj in odvisnost od tujih partnerjev. če se situacija ne razreši, bo Slovenija izgubila pomemben del pomorske identitete, kar bi lahko vplivalo tudi na prihodnje naložbe v ladjedelstvo. (248 besed)







NOVINAR ROBOT - v0.24.13
Prispevki so samodejno napisani iz javno dostopnih virov. Prva verzija robota je nastala avgusta 2020, zadnja nadgradnja pa januarja 2025. Več ...
INFO: zvone.stor@gmail.com




Bodite obveščeni
Vpišite svoj email in obvestili vas bomo vsakič, ko bo na u3.si večja sprememba:
Hvala za podporo u3.si
99






Coppyright (c) u3, november 2022