Datum: 21.12.2025 19:05:22 - Stran: Novica dneva
Nov zaplet pri ladji Laho €€“ prepoved vrnitve v slovensko morje
Najnovejša novice na slovenskih spletnih portalah, ki se kaže kot sveža in ne omenjena v prejšnjih kontekstih, je zaplet z ladjo Laho, edino potniško ladjo pod slovensko zastavo. Po poročanju 24ur.com so težave z ladjo dosegle nov vrhunec: Laho se ne more vrniti v slovensko morje. Ladja je že prej odplula na razrez v puljski ladjedelnico Uljanik, vendar se je na predvečer dogodka zapletlo, kar kaže na dolgotrajne administrativne, pravne ali tehnične ovire. Ta primer izpostavlja ranljivost slovenske pomorske dejavnosti, kjer edina taka ladja postaja simbol sistemskih problemov v ladijski industriji.
Podrobnosti kažejo, da zapleti še kar trajajo brez jasnega konca. Uljanik v Pulju, hrvaška ladjedelnica, ki je že dolgo v finančnih težavah, je očitno postala ključni igralec v tej zgodbi. Ladjo so nameravali razrezati, a zadnji dogodki kažejo na blokado vrnitve v slovenske ožine. To bi lahko vplivalo na turizem, potniški promet in celo mednarodne pomorske sporazume med Slovenijo in Hrvaško. Slovenska zastava na morju simbolizira nacionalno prisotnost, zato ta incident sproža vprašanja o vzdrževanju pomorske flote in morebitnih sankcijah ali pogajanjih.
V širšem kontekstu ta novica odraža kronične izzive v slovenskem pomorstvu. Slovenija, čeprav z omejenim dostopom do morja, vzdržuje simbolično prisotnost prek takih plovil. Prejšnji poskusi reševanja usode Laha so propadli zaradi finančnih in birokratskih ovir, zdaj pa nova prepoved vrnitve nakazuje možne okoljske ali varnostne razloge. če se ladja res ne bo vrnila, bi to lahko pomenilo konec ere za slovensko potniško plovbo pod nacionalno zastavo, kar bi zahtevalo vladno posredovanje ali iskanje alternativ.
Ta primer se navezuje tudi na druge aktualne novice, kot so škode zaradi vremena na Goriškem ali politične debate o zakonodaji, vendar izstopa kot specifičen pomorski zaplet. Brez hitrega reševanja bi lahko vplival na gospodarstvo, zlasti v Kopru in Izoli, kjer pomorska dejavnost podpira lokalne službe. Strokovnjaki bi morali pregledati pogodbe z Uljanikom in evropske predpise o ladjedelništvu. Za zdaj ostaja situacija odprta, z napovedmi nadaljnjega spremljanja na portalu 24ur.com.
(Stevilo besed: 312)