Datum: 22.12.2025 4:45:01 - Stran: TOP EU
Evropska komisija mehča prepoved prodaje bencinskih in dizelskih avtomobilov za leto 2035
Evropska komisija je 21. decembra 2025 predlagala pomembno spremembo pravil o emisijah vozil, s katero se prepoved prodaje novih avtomobilov z motorji na notranje izgorevanje, predvidena za leto 2035, bistveno zmehča. Namesto stroge 100-odstotne prepovedi, ki bi pomenila popolno ukinitvijo takih vozil, predlog omogoča 90-odstotno znižanje emisij do leta 2035, kar odpira vrata nadaljnji prodaji omejenega deleža konvencionalnih avtomobilov.[1] Preostalih 10 odstotkov emisij bi proizvajalci lahko omejili z uporabo nizkoemisijskega jekla pri proizvodnji, sintetičnimi e-gorivi ali biogorivi, ki ne tekmujejo s proizvodnjo hrane za prehrano.[1]
Ta kompromisni predlog, ki ga podpirajo predvsem Nemčija in Italija zaradi močne avtomobilske industrije, mora še potrditi Evropski parlament in Svet EU. V vmesnem obdobju, med letoma 2030 in 2032, bi morale emisije pasti za 55 odstotkov v primerjavi z letom 2021, pri čemer je cilj fleksibilen in omogoča povprečno doseganje €€“ previsoke emisije v enem letu bi lahko kompenzirali naslednje leto.[1] Nemški proizvajalci so nad predlogom navdušeni, saj se tako rešijo pred pritiskom kitajske konkurence na trgu električnih vozil, kjer zaostajajo.[1]
Predlog je sprožil burne odzive. Kritiki, kot so nekateri komentatorji, ga označujejo za kapitulacijo pred lobiji avtomobilske industrije in kratkoročno rešitev, ki bo škodovala dolgoročnim okoljskim ciljem EU ter še povečala zaostanek za Kitajsko v zeleni tranziciji.[1] Drugi ga hvalijo kot realističen korak, ki upošteva tehnološke ovire pri baterijah in električnih vozilih, ter predlagajo alternative, kot so motorji na vodik.[1] Ta novica izstopa kot najbolj pomembna iz Bruslja 21. decembra 2025, saj neposredno vpliva na evropsko avtomobilsko gospodarstvo, podnebno politiko in konkurenčnost EU na svetovnih trgih, kjer Kitajska prevladuje pri električnih vozilih.[1][7] Sprememba bi lahko preoblikovala zeleni prehod, a odpira vprašanja o resnih okoljskih zavezah Unije.[1]